zondag 24 oktober 2010

San Juan del Sur

Na hordes Amerikanen te zijn gepasseerd in Granada, hobbelend in koetsen van hun hotel naar het meer en terug, ben ik nu in San Juan del Sur terechtgekomen en zal ik mij straks wagen aan mijn eerste surfervaringen. Hoewel een jongen van Guatemala mee wou naar hier en me ging leren surfen ben ik hier nu toch alleen want hij had nog niet genoeg armbandjes verkocht om verder te reizen uit Granada. Maar hier aanghekomen kan ik moeilijk zeggen dat ik alleen ben. De hostel is enorm en na een "rooftopbbq" gisteren ken ik al een hoop en zal hopelijk iemand me straks de basics aanleren. Iedereen is het er hier namelijk over eens dat een leraar niet echt nuttig is, dat iedereen het mekaar aanleert. Echt zeker ben ik er niet van maar we zien wel, er zou ook een leraar op het strand te vinden zijn. In ieder geval is dit zowat het tegenovergestelde van de plaatsen waar ik voordien was, met al dit volk in de hostel en veel georganiseerde activiteiten. Dit tegenover mijn super rustige hostel in Granada waar ik het nodige drama mocht aanschouwen van een Zwitserse hartenbreekster die half en half had aangepapt met de Guatemalaan (?) waarna ze de Argentijn van haar vorige locatie tegenkwam en de jaloezie begon. Echt heerlijk om zien, maar ik was wel de enige die het grappig vond vrees ik. Ondertussen heeft de Guatemalaan me ook mijn macramégeheugen opgefrist en me zodoende gratis handenarbeid laten verrichten, maar dat was naturlijk wel een goeie toerist om mijn spaans mee te oefenen.
Sinds gisteren ben ik dan weer mijn Nederlands terug aan het opfrissen want er zitten 3 nederlandse meisjes en 2 Gentenaren. Maar ik spring nog steeds vanzelf over op Engels.
Maar goed, zij die gaan surfen groeten u!
Adios!

2 opmerkingen: