zaterdag 16 oktober 2010

Matagalpa

Aangekomen in Matagalpa via een helse busrit met massa's haarspeldbochten. Onderweg kon ik toepasselijk het bordje "restaurante los Alpes" waarnemen. Ondertussen ook moeten overschakelen op flessenwater...
Maar het is hier wel cool. Een grote, ietwat modernere stad met loungy koffiebars en iets rijker uitziende huizen. Hier heb ik dan ook gisteren mijn hart opgehaald bij een Italiaans restaurant waar ik me tegoed deed een een geweldige pasta met broccoli en zowaar vond ik vandaag zelfs weer broccoli in een comedor (typisch goedkoop eetplaatsje): I love veggies!! Wat een deugd na enkel rijst met bonen en kip of zachte kaas. Ik zit hier trouwens al een tijdje op "el route de café" dus dat laatste zit wel snor. Helaas nog steeds geen toeristen te bekennen als ook Matagalpa Tours mij gisteren vertelde dat er geen tours zijn dit weekend want er zijn nog geen toeristen opgedaagd. Maar ondertussen zit ik hier wel op mijn gemak in een ietwat krakkemikkig kamertje met weliswaar goed uitzicht en een heel goed bed voor 2,5euro per nacht!
Toen ik gisterenavond een toertje door de stad maakte kwam ik langs een soort openlucht cultureel centrum waar blijkbaar elke vrijdag gratis optredens worden gehouden. Het ding zat vol tieners en om 19u stipt begon er iets wat ik best kan omschrijven als een soort schoolvoorstelling. Achtereenvolgens brachtten tieners dansen, poezie en zang, waaronder een charmeur die Enrique Iglesias' nummer één hit "Enamorado de tu" (voorbehoudens mogelijke fouten) ten berde bracht terwijl hij een meisje uit het publiek diep in de ogen keek en een absoluut hoogtepumt toen 5 jongens in real boysbandstyle perfect synchrone pasjes uitvoerden met een zo groot mogelijke cool op -jawel- muziek waaronder ik 2unlimited en MC Hammer herkende! Ik was misschien alleen maar moest me inhouden van het lachen! Desalniettemin zitten de grooves hun wel in het lijf, iets wat van de gemiddelde westerling niet gezegd kan worden.
Wel heb ik besloten van mijn centraal gelegen positie in Nicarague gebruik te maken om van plan te veranderen en zal ik mijn weg terug vervolgen langs de westkust ipv het verlaten oosten op te gaan. Mijn volgende post komt dus wellicht van Granada, naar het schijnt de mooiste stad van Nica!
Ohja, de jongen die mijn kamer kuist wist me te vertellen dat er twee dagen gelden twee blanken uit Miami waren en is heel nieuwschierig naar alle blanken in Nica. Ik vraag me , geheel terzijde, af wanneer hij zal beseffen dat hij homo is. Best een grappig geval dus.
Tijd voor meer koffie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten