woensdag 13 oktober 2010

Miraflor

Gisteren in een hotelletje ingecheckt in San Rafael del Sur, een of ander dorp met twee grote kerken. Ik ben weer de enige toerist, hopelijk blijft het zo niet doorgaan. In Esteli had ik ook al een hele dorm voor me alleen... Misschien moet ik toch maar eerst de westkust wat afschuimen waar het nu drukker is, hoewel er van het regenseizoen niets te merken valt. Eergisteren heb ik alleszins wel een prachtige dag gehad in Protected Area Miraflor, alwaar ik 24u bij een familie was. Ze waren super vriendelijk en het eten was heerlijk.Ik heb er mee helpen koken en letterlijk een steentje bijgedragen bij de versteviging van de weg (die was weggespoelt door de hevige regenval van een paar weken geleden) en s middags brachten de zusjes (11j en 17j) me naar een bescheiden waterval waar we verkoeling zochten van het frisse water en keitjes probeerden ketsen. Om 6u is het hier steeds donker en dan is er daar in de bossen en weilanden niets te doen dus tegen 20u lag iedereen in bed om om 5-6u weer op te staan, dan wordt het weer licht. Ik genoot er in elk geval enorm van de stilte en natuur.
Enfin, we zien wel waar ik terecht kom, ik ga op deze manier in ieder geval heel snel vooruit, in 2 dagen ben ik waarschijnlijk in matagalpa waar het weer wat bruisender zal zijn maar ook lawaaieriger. Maar de omgeving is prachtig, das ook al wat. En ik heb gisteren relatief kalm kunnen reageren op het bezoek van 2 reuzekakkerlakken die de vrouw van het hotel met insecticide, bezem en schoenzool te lijf is gegaan. Victorie!
Straks neem ik de bus naar jinotega, benieuwd of ik daar iemand tegenkom.

ps: Nee, ik kan mijn fotos echt niet uploaden. Ik vind het zelf vervelend dus zwijg me erover!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten