zaterdag 2 oktober 2010

Loco

Helaas lieverds, foto's uploaden lukt me nog steeds niet, ik vergeet dan ook steeds om een ander internetcafe op te zoeken. Maar om het wat te beschrijven: de patio van mijn huis met bananenbomen en was die er tussen hangt is fijner dan de botanische tuin die ik gisteren bezocht. Wat een teleurstelling was me dat! En de lonely planet was er nochthans enthousiast over, maar het is er groen en er staan redelijk oninteressante bomen en er vloog een dikke kever rond. Dat was het zowat. Het enige coole: plots stond er een bambi voor me op het pad!  Dan is dwalen in Leon beter: kleurige, weliswaar erg versleten huisjes zonder verdiepen en de kerken die er overal tussen opduiken met steeds veel mensen op straat die hun kaas of zakjes water proberen te verkopen.
Maar vooral zijn woensdagnacht de verhalen over de jongens hier bevestigd toen de erg lieve maar lelijke Jaime die ik een paar keer ontmoette mij (in half dronken toestand) vertelde dat hij helemaal beverig wordt als hij bij me is en ik (eveneens in half dronken toestand) niet anders kon dan lachen want dat had ik al van dag 1 zien aankomen. Volgens hem is het niet omdat ik blond ben, wat natuurlijk kan want ik ben nu eenmaal erg leuk, maar hoe dan ook verwacht ik dat dit niet de eerste keer zal zijn.
Voor de rest ben ik nog steeds dezelfde, niet dikker of dunner, maar ik lijk wel gegroeid tussen al deze mensjes. Hier naar een concert gaan moet zooo leuk zijn, lekker over iedereen heen kijken!
En Ligia kookt steeds heel lekker voor me: quesillas, roerei of rode bonen als ontbijt (+fruit voor mij, omdat ik dat graag eet), sla, rijst, groente en vlees smiddags en dingen met de restjes 's avonds. Ze vertelde me weliswaar dat ze me afwisselender eten geeft dan zijzelf, want ze zweren hier nu eenmaal bij rijst met bonen voor diner en ontbijt. Deze dingen steeds vergezeld met erg gezoet en aangelengd sap. Ik wordt verwend.
Ondertussen ben ik ook de heerlijke geneugten van stromend water weer aan het inzien want dat valt hier regelmatig uit (of hij zeg je dat voor water), zodoende wachtte ik vanmiddag een hele tijd op water om a)te drinken !Yes, I can drink the tapwater¡ b) mij te douchen, c) mijn tanden te poetsen... Gelukkig heb ik gisteren mijn boek gewisseld in hostel ViaVia voor "de onvergetelijke verhalen van Roald Dahl", maar stiekem ben ik begonnen in memoires of een geisha wat ik bij me had, kwestie van me even te desorienteren (Ik vind het trema niet op mijn toetsenbord) om de wachttijd op water door te brengen.
Ook ben ik insectjes achter glas gaan bekijken. Deze insectjes bestonden uit torren ter grote van een vuist en vlinders ter grote van een gestrekte hand. Deze zou ik graag in voorgaande volgorde absoluut niet en heel erg graag in real life zien. Wees al maar jaloers Athos! Maar de kolibri in de tuin is ook al mooi in afwachting tot die prachtige blauwe fladderaars. Ik was wel de eerste sinds 20 dagen die het entomologisch museum bezocht, zodoende ik moest aanbellen en er toen een slaperige vrouw mij het kamertje binnenloodste waar de kaders gestapeld lagen. Aaaah, Nicaragua!
Morgen zal ik eindelijk mij er eens toe zetten om een andere stad en een kustplaatsje te bezoeken en hoewel Jaime graag zoveel mogelijk tijd met mij wil doorbrengen ga ik toch maar alleen.
Here I come Chinandega!

2 opmerkingen:

  1. Dus het was je eerste keer?

    "Volgens hem is het niet omdat ik blond ben, wat natuurlijk kan want ik ben nu eenmaal erg leuk, maar hoe dan ook verwacht ik dat dit niet de eerste keer zal zijn."

    Gelieve de dt-fout eruit te zwieren, ik word!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wen er al maar aan, mijn nederlands zal enkel verslechteren. Ik praat zelfs al een beetje vreemd.
    Dt is trouwens overrated, niemand heeft dat ook maar ergens voor nodig.

    BeantwoordenVerwijderen