dinsdag 28 september 2010

week 3

Ohlala! Net een heel weekend regen achter de rug gehad! Dan maar in plaats van een dorpje te bezoeken naar de quetzaltrekkers geweest alwaar ik verwend werd met verhalen, koffie en applecrumble. 's Avonds gingen ze weerwolven spelen wat ik helaas moest skippen want ik had mijn huiswerk tegen vandaag nog niet gemaakt. Want ja, zo gaat dat hier. Het is veel werk om 6 werkwoordsvormen op 2 weken onder de knie te krijgen!
Donderdag was ik met mijn broers en hun vrienden op cafe geweest wat een heel erg leuke avond was, Iedereen deed ook goed zijn best zich verstaanbaar te maken. Grappig genoeg betrof het bijna allemaal burgerlijk ingenieurs wat me nogal deed denken aan gent en mijn burgies aldaar, haha. Hier kreeg ik ook het verbijsterende nieuws dat mijn oudste broer (26) samen is met een meisje uit gent die in mei in dit gezin verbleef! Over 2 maanden, als hij genoeg gespaard heeft, gaat hij haar daar bezoeken! Crazy!
Vrijdag was het el dia de la virgen de la merced (de patroonheilige van Leon) en kwam heel het dorp heel de dag achter een mariabeeld door de straten lopen onder hels lawaai en in de gietende regen. Blijkbaar regent het elk jaar op deze dag en dus is Maria al voorzien van een plastieken afdak. Best grappig allemaal.
Nu is het eindelijk opgeklaard en ga ik me maar weer aam een wandelimg wagen.
tot later!

C

1 opmerking: