dinsdag 14 september 2010

aangekomen

Dag belgen!

Eergisteren heel laat aangekomen in Léon. 00u locale tijd, 8u 's ochtends belgische tijd? Ik zit dus met een serieuze jetlag! De familie waar ik logeer is super vriendelijk en ze kunnen een beetje Engels. Toch kan ik niet wachten tot ik degelijk spaans kan want cummuniceren is heel moeilijk, ik haal wel 4 talen door elkaar!
Volgens mijn lerares Gloria kan ik mijn plan wel trekken in 10 dagen, maar dat lijkt me nogal optimistisch! Laten we hopen!
Vandaag is het nationale feestdag maar ik heb de optocht gemist want ik had les. Maar over 2 dagen is er nog een nationale feestdag, haha, die Nica's toch! Blijkbaar 2 bevrijdingen te vieren! Ohja, en de aarde gaat om zeep 21 december 2012 dus pas al maar op!

Mijn familie bestaat uit Ligia, haar man, haar 4 zonen (tussen 6 en 24j of zoiets, groot verschil dus), twee oma`s en twee honden. De ene oma kuist aldoor en de andere beweegt niet meer. De honden zijn braaf maar hun vuile poten zitten op al mijn kleren! Ik heb er mijn eigen kamer met daarin een kast en een ventilator en een bed waar ik nét niet inpas. Desondanks al heerlijk geslapen.

hopen dus maar dat mijn spaans snel vorderd en dat ik snel gewend ben aan al die rijst en bonen!

Spoedig ben ik er weer met meer. Ik zal proberen wat warmte naar jullie te blazen!

Adios!

PS.: nieuw telefoonnummer: +505 88136082

Geen opmerkingen:

Een reactie posten