maandag 6 december 2010

laatste dag Panama

Overmorgen vertrek ik naar Colombia. Je kunt je niet voorstellen hoe benieuwd ik ben na het horen van zo veel enthousiaste verhalen. Voor alle ouders en anderen bezorgden, ik kocht vandaag de lonely planet vn het land en onder dangers&annoyences staat er "Is it safe? Yes." Gepubliceerd in 2009.
Over Panama heb ik alleszins geen slecht woord te zeggen. Prachtige eilanden en wouden en een bijzonder interessante hoofdstad met ruines van de eerste stad, koloniale gebouwen van de 2de en ertussen de imposante skyscraper-skyline. Morgen wil ik gaan inlineskaten over de pier naar het dichtsbijzijnde eiland van Panama City, want dat klinkt gewoon cool. Ondertussen ben ik ook op de San Blaseilanden geweest. Hier leven de verstoten indianen in het oorsprongkelijke cultuur, maar het eiland waar ik was leek meer op een kolonie van Tel Aviv. Zo'n 20 israeiliers op een (weliswaar prachtig paradijslijk) eiland met een diameter van pakweg 50m. Of is dat te ruim geschat? Ik zal dringend mijn hebreeuws moeten bijschroeven.
Haast vergeet ik trouwens het meest shockerende van deze trip tot nu toe. Een bijzonder spannend verhaal
(buiten dan misschien toen we 45minuten door soms kniehoge modder op onze blote voeten moesten lopen om een verlaten strand te bereiken) wat betreft een Jongeman van Singapore die ik ontmoette wiens beste vriend in -hou u vast- Schoten woont! In maart gaan we samen een pint pakken in mijn dorp wanneer hij opnieuw zijn vriend bezoekt en kunnen we weer uren kletsen over aziatisch eten en chocolade (dit keer zonder raw vegan erbij). Mh, nu ik erover nadenk, misschien was die raw veganist wel nog shockerender. Wie wil er nu in godsnaam leven op enkel rauwe groenten en fruit en dan nog denken dat dat gezond is ook! Ik ga liever rechtstreeks naar de hel! Terwijl ik en Justin op zoek gingen naar het beste Chinese restourant in David, ging hij zijn 40 bananen voor die dag kopen. Gelukkig was hij erg tevreden over de kwaliteit van de bananen in Panama.
Chloe is dus nog steeds niet veranderd. Of toch wel?
Ik kocht trouwens een cardreader dus binnenkort kunnen jullie foto's verwachten. Eindelijk!
Oh wie schon es Panama...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten