donderdag 9 december 2010

Colombia

Ik ben net 1 dag in Bogota. Ik had spijt dat ik met het vliegtuig naar hier ging komen ipv met de boot, totdat op de dag van vertrek het weer in Panama zo slecht was dat de vaarders 5 dagen moeten wachten tot het opklaart terwijl ik in 90min netjes geland was. Taxi genomen van de luchthaven tot het centrum en aangekomen in het hostel direct uitgenodigd om met een argentijn, colombiaan en russische die in bogota wonen uit te gaan. Het kan dus niet beter. Ik merk wel weer dat mijn spaans heel wat oefening nodig heeft. Maar al na 1 dag kan ik zeggen: Colombia is geweldig! Welliswaar is hier de eerste poging tot stelen tot stand gekomen. Na mijn wandeling door een drukte die je niet voor mogelijk houdt (Bogota telt +-9 milioen inwoners en het was een feestdag) merktte ik plots een scheur in mijn handtas op. Iemand heeft duidelijk zijn mes erin gezet, welliswaar is er niets gestolen. 
Ik begrijp wel nog steeds niet wat deze feestdag inhoudt want meer dan "vandaag brand iedereen kaarsen" krijg ik niet te horen. Uiteraard is elke dag om te feesten een goeie. 
Mijn Colombiaanse maat hier is trouwens net Athos met een dubbele portie testosteron, haha. Maar heel fashionable en eerlijk gezegt is dit de hipste stad waar ik al geweest ben en voelde ik me gisteren haast in het Belgische uitgaansleven. Helaas is het heel verschillend van buurt tot buurt want sommige delen van de stad zijn niet erg liefelijk met armoede en slapende dronkaards op ieder plein. En vreemd genoeg hebben ze wel een schaatsbaan voor kerst hoewel het hier minimum 12graden is (toch wel erg koud moet ik zeggen als je enkel een regenjas bij hebt en maar 1 lange broek). Dat moet dus heel wat energie kosten maar het past natuurlijk prachtig naast de grootste kerstboom die ik ooit zag. Ook dragen alle schaatsers pastelkleurige helmpjes wat het extra vrolijk maakt.
Ik probeer terug wat vaker deze blog vol te schrijven wat me enkel zal lukken als ik minder vrienden maak! 
Niet verkleumen daar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten