woensdag 3 oktober 2012

Singapore

Ik zit in een echte hostel met internet dus schrijf ik maar meteen weer een bericht.
Het park dat ik in Jakarta bezocht was mini Indonesia. Zo zag ik op mijn laatste dag in Indonesie nog heel het land! Of toch de verschillende huizenstijlen en godsdiensten. En ook een vogelpark met neushoornvogels en valken en papegaaien en nog een resem coole vogels. t' Was alleszins beter dan in een Mall zitten. Die laatsten zijn hier in Singapore welliswaar nog meer! Ik gebruik ze vaak net als de locals als doorgangen met airco, want het is ook hier plakweer. Ik heb nu twee dagen door de stad gedwaald en het idee dat ik het meeste wel gezien heb. Het coolste was vanochtend een nieuw park dat ze hebben aangelegd. Als je de foto's ziet zal je begrijpen wat er zo zot aan was. Het nagebouwde cloudforest en de bloementuin heb ik wel links laten liggen. Alles kost hier erg veel geld. Eten kan je gelukkig wel goedkoop vinden. En lekker! Indisch, chinees, arabisch, italiaans... Maar gisteren heb ik het zogenaamd meest Singaporiaans gerecht gegeten, nl. kip met rijst, haha. Het was wel erg lekker moet ik zeggen. De reden van dit maal was dat ik had afgesproken met Justin, een local die ik 2 jaar geleden ontmoette in Panama. We deelden er onze liefde voor lekker eten en dus leek me het een goed idee met hem te gaan dineren. Het was leuk hem terug te zien en hij vertelde me wat extra over Singapore.
Vanmiddag op de markt werd ik aangesproken door een oud vrouwtje toen ik aan het dwalen was in china town. Ze overtuigde me rode bananen te kopen. Ze had al eens een australische overtuigd dit te doen en die vond ze heerlijk. Haha. Ik dus achter haar aan op zoek naar goede bananen voor een goede prijs. Dat was grappig. Grace was haar naam en ze dankte God voor haar lange leven. En de bananen zijn heerlijk!

Morgen neem ik de bus naar Maleisie.

1 opmerking:

  1. Moest je nog langs de zoo geraken, het is een aanrader. Ik vond de botanische tuin met het orchideëending ook schitterend, maar het is natuurlijk allemaal kunstmatig...

    BeantwoordenVerwijderen