zondag 2 januari 2011

Mexico city

Ik herinner me blijkbaar meer van Mexico dan ik dacht, met als gevolg dat ik zwaar aan het rondhangen ben hier. Pas maandag zal ik de stad verlaten met een fin richting Guadalajara om het nieuwjaarsverkeer morgen te vermijden. Het goede is dat ik in een hostel terechtgekomen ben waar de sfeer heerlijk is. Ik voel me al deel van de familie. De italiaan die hier werkt kookt geweldig en er hangen een hoop mensen rond die de stad goed kennen en de goede spots weten zijn. Maar veel meer dan rondwandelen heb ik nog niet gedaan moet ik toegeven. En de eerste dage had ik nodig om Bogota te vergeten want ik vond het werkelijk geweldig daar.
Maar omdat mijn geheugen me over mexico zo in de steek had gelaten tot voor ik hier terug kwam (het komt plots allemaal weer) had ik er meer van verwacht. Er is veel te zien in de stad maar eigenlijk is het erg lelijk. Wel erg veilig, of toch de buurt van de hostel en de rest waar ik rondhang. Ik merkte werkelijk nog niets van de problemen die het land momenteel doorstaat.
Wel grappig dat de zwarte die in de hostel verblijft hier meer een rariteit is dan de blonde. Deze grote kerel wordt werkelijk veel gefotografeerd en overal de hand geschud. Nochthans zijn er op straat toch ook al wat mensen op me afgekomen die even een babbeltje wouden slaan omdat ze hun engels wilden oefenen.
't Is hier alleszins goed. Enkel de tequila is gevaarlijk.
Gelukkig nieuwjaar aan allen! Ik heb jullie gemist en wens jullie allen een geweldig jaar!
Nog 2 maand te gaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten