zaterdag 26 februari 2011

Utila

Mijn laatste twee dagen in El Salvador spendeerde ik in Somoto, een klein, erg kalm koloniaal dorp met enkel witte huisjes. Hier was ik nog steeds niet van Jason afgeraakt die nog 2 dagen te spenderen had tot zijn vlucht naar huis. Maar voor Somoto was dat eigenlijk best goed want er was geen hostel en het was erg rustig. Maar met z'n tweeën was het prima om naar het meer te wandelen en aan het verlaten zwembad te liggen en het dorp te verkennen. Daarna was ik dan eindelijk echt weer alleen op weg naar een stadje in Hondouras wat erg de moeite zou zijn. Maar na 4 verschillende chickenbuses kwam ik ergens terecht waar ik persoonlijk het geweldige totaal niet van inzag. Ik genoot er weliswaar van een rustig nachtje alleen maar een beetje in stress want mijn bankkaart werkte er niet en ik had amper dollars over om te wisselen. (In El Salvador is Amerikaanse dollars de currency.)
Na weer een hele dag op kippenbussen en stofwolken werd in Copan het geldprobleem gelukkig opgelost. Ook hier was er net als in Antwepen en Leon, Nicaragua een ViaVia bar uitgebaat door belgen. Komiek.
De volgende dag op de bus, 6uur 's ochtends herontmoette ik 2 Zweedse zusjes die ik kende uit Guatemala en met hen en een Hongaarse jongen mistten we de ferry naar Bay Islands. Op momenten als dit is het moet ik weggen wel erg aangenaam om niet alleen onderweg te zijn want in de kuststad La Ceiba was het werkelijk de tijd doden tot de volgende ochtend voor de volgende ferry. Met zijn vieren plus een Duitser die we op de boot leerden kennen checkten we dan maar meteen in in hetzelfde hotel om allemaal samen die middag al onze Open Water Divingcourse te beginnen. Ondertussen ben ik dus reeds een certificaat rijker en ik kon het niet laten om vandaag al te beginnen met de volgende opleiding: Advanced diving course! Vandaag ging ik dan ook voor het eerst tot 30 meter onder water! Woehoe. En uiteraard volbracht ik alle oefeningen met glans. Morgen ga ik op mijn eerste wrakduik en later een nachtduik. En dan is het weer tijd voor een feest voor mijn tweede volbrenging van een PADI-brevet!
Nu ga ik uit voor een Bay-islandsspecialiteit: baleadas, het goedkoopste en misschien wel beste eten te vinden hier.
Ohja, ondertussen vond ik een slaapzetel op couchsurfing voor New York, dus aldaar weer een nieuwe ervaring die op me ligt te wachten!
Zij die kunnen ademen onder water groeten u.
Ohja, mijn nieuwe buddy (je hebt altijd een buddy met duiken die je in nood helpt en ook voor meer plezier) is van Antwepen! Dit wisten we pas na 2 duiken met Engels praten, belachelijk. Maar leuk!
Ciao

Geen opmerkingen:

Een reactie posten