zondag 13 februari 2011

El Salvador

Ik heb jullie weer eens wat voorgelogen, beste bloglezers! Dit zonder enige slechte wil, maar plannen worden hier in Amerika nu eenmaal in een vingerknip gewijzigd.
Ik ben weldegelijk in El Salvador beland, maar dit met een dag vertraging en absoluut niet alleen, maar namelijk met mijn geweldige Zuid-Afrikaanse vrienden en nog steeds een Australier. Van die jongens geraak je echt niet af.
Maar oh jawel, morgen is het ECHT zover, dan schud ik me werkelijk van iedereen los en ga ik weer alleen op verkenning! Of toch voor een dag of twee drie.
Doch ben ik erg blij met mijn gezelschap tot nu toe. Met zijn vieren gingen we van het geweldige lake Atitlan (ik had er wel weken kunnen doorbrengen) rechtstreeks naar de salvadoriaanse kust met zijn zwarte zand en golven waar menig surfer van gaat kwijlen. Helaas waren de golven zo hoog dat ik me direct realiseerde dat dit een hopeloze surfpoging zou opleveren dus heb ik mijn buitengewoon surftalent niet verder opgekrikt. Ondertussen denk ik erover om in Hondouras een andere sport te leren, namelijk duiken, gezien mijn huidige tijd en geldsituatie behoorlijk ruim zijn. Maar dat zijn mogelijkheden voor later.
Aan de kust heb ik uiteindelijk niets gedaan dan zonnecreme gesmeerd en gezwommen want ik smeltte er bijna weg.
Momenteel zit ik in de hoofdstad, San Salvador, en ik moet zeggen dat deze bijzonder gemakkelijk valt. Het lijkt rustig, veilig en , wat kan ik zeggen, behoorlijk. Er is namelijk niet erg veel te zien maar er is ook niks mis mee. En de temperatuur hier is perfect.
El Salvador doet me verder qua mensen, omgeving, bussen, prijzen en ja, eigenlijk alles, erg aan Nicaragua denken. Het leven is hier gemakkelijk.
Momenteel kijk ik er vooral naar uit om weer alleen wat te verkennen en nieuwe mensen te ontmoeten. Ook ben ik erg nieuwschierig naar Hondouras want iedereen beweert dat er daar niets te doen is op 2 plaatsen na, wat ik weiger te geloven! Weliswaar kan ik me niet voorstellen dat het erg anders is dan zijn buurlanden.
Een paar dagen nog en ik ben in mijn laatste nieuwe land. De tijd is echt voorbij gevlogen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten