dinsdag 8 maart 2011

Bijna thuis

Oh, wat is Nicaragua toch geweldig! Toen ik hier weer aankwam na een oninteressante nacht in de hoofdstad van Honduras was ik een heleboel vergeten. Zo ging ik aangekomen in Somoto meteen 's avonds weer naar een straatbbq om te eten en was ik even in de war. Denk groot stuk varkensvlees en geen mes beschikbaar. Iedereen was met me aan het lachen en deden me voor dat het vlees gewoon gescheurd wordt met handen of tanden. Dat is niet hoe papa mij heeft opgevoed. De volgende dag ben ik gaan wandelen en zwemmen door een prachtige canyon met gids en Amerikaan. De volgende dag keerde ik weer naar Leon. Een van de mensen waar ik redelijk wat contact mee had in mijn studietijd hier herkende me even niet omdat ik zo blond en bruin geworden ben. Nu zien de mensen me nog meer aan als een Zweedse!
Het was in ieder geval erg leuk terug te zijn in Leon. Deze keer in een hostel waar ik direct geintegreerd werd bij een groep Amerikaanse vrienden waarmee ik me geweldig heb geamuseerd overdag en 's nachts met overdaden aan flor de caña. Blijkbaar zijn mesnen uit Portland erg tof!
Nu ben ik in hoofstad Managua mijn tijd wat aan het verdoen tot mijn vlucht morgenochtend. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet bijzonder thrilled ben met mijn tussenstop in New York. Want hoewel ik de stad super graag wil zien zit nu toch vooral het terugkeren naar huis in mijn hoofd. Dit is het einde van mijn trip. Het einde van een droom.

2 opmerkingen:

  1. Lieve Zweedse Chloé,
    in mijn hoofd ben je ook al aan het terug keren naar huis hoor (al een week :p)
    zet maar vast in je agenda dat je bij mij moet komen eten (belgische kost that is!) want ik vrees dat niemand je ondertussen vergeten is en dat je agenda al snel barstensvol met bijpraat-gelegenheidjes zal staan wanneer je effectief terug bent. Assertiviteit van mijnentwege is dus de boodschap!
    tot heel snel!
    liefs
    dorien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoera, eindelijk terug Chloéparfum in België! Ik kan niet wachten om je nieuwe bloemenjurkjes te zien ^^

    BeantwoordenVerwijderen