zaterdag 13 november 2010

San José

22u10. Over 2uur is het mijn verjaardag, het zal een rustige verjaardag zijn. Na onafgebroken sinds San Juan del sur me te mengen onder nieuwe gezichten heb ik me vandaag wat afgezonderd en alleen door de straten van San José gedwaald. De stad is lang niet zo erg als iedereen me voorspelde en het deed zelfs veel deugd om even in de stad te zijn.Ik bezocht een klein maar erg goed museum van hedendaagse kunst en een goede galerij en at vanmiddag misschien wel het beste eten van heel mijn reis in de geweldige overdekte markt, gekruide rijst met garnalen en gebakken vis en een gaunabanasapje (of zoiets) voor 4euro op mijn krukje rond het kookeiland tussen de Tico's. Het was duidelijk de goede keuze om aan deze stand even te wachten op een vrij plaatsje. Ik zou er elke dag heen gaan mocht ik morgen al niet weer op pad vertrekken, voor het eerst richting Caraíbische kust. Waar er hopelijk (het is tenslotte zaterdag) een goed feest te vinden is om mijn 23jaren te vieren. En te snorkelen. En het nationaal park te bezoeken. Want door de hevige regen ben ik in nog haast geen enkel natuurgebied geweest want waar ik liefst heen wou is de weg nog steeds onberijdbaar verklaard. In plaats daarvan leidde mijn weg naar La Fortuna, samen met Nina (28, Duitsland). Ik wou deze toeristische trekpleister oorspronkelijk het hoofd bieden maar we konden nu eenmaal een gratis lift krijgen met twee Amerikanen. De enige prijs die we moesten betalen was het urenlang aanhoren van flauwe moppen, liefst over cocaíne. In tegenstelling tot uw waarschijnlijke verwachtingen waren deze heren rond de dertig en niet 18. Maar Fortuna is niet helemaal voor niets geweest want ik heb er met een leuke gids papegaaien, gifkikkers, een toucan en luiaards gespot. Het eten van termieten heb ik aan me voorbij laten gaan hoewel ze zouden smaken naar wortelen. Helaas hebben we wel de Jesus Christ lizard gemist, de hagedis die toepasselijk over water kan lopen.
Anyways, I will be heading to Panama soon, improving my spanglish on the rest of this trip.
Gelukkige verjaardag aan mezelf!

2 opmerkingen: